Vertrouwenspersoon, veiligheid en klachten
Ieder kind heeft het recht in een veilige omgeving op te groeien. Wanneer het vermoeden bestaat dat dit niet gebeurt moet dit zo snel mogelijk gemeld worden bij de organisatie die verantwoordelijk is voor het kind.
Op deze pagina vindt u informatie bij wie u terecht kunt in deze situaties.
Ook kan het zijn dat u een klacht heeft over de organisatie Nidos of over de werkwijze van een jeugdbeschermer. U kunt dan een klacht indienen. Tot slot heeft Nidos een speciale vertrouwenspersoon voor opvangouders. Op deze pagina vindt u meer informatie over deze onderwerpen.
Als er een vermoeden bestaat dat een kind in een onveilige omgeving opgroeit, dient dit zo snel mogelijk gemeld te worden bij iemand die in vertrouwen kan worden genomen. Er kan sprake zijn van kindermishandeling. Dit betekent niet alleen lichamelijk geweld zoals met opzet slaan, schoppen of seksueel misbruik. Ook zaken als te weinig zorg […]
Lees meer
In het contact met Stichting Nidos kun je te maken krijgen met verschillende medewerkers binnen onze organisatie. De directie hoopt dat jij goed met hen kan samenwerken. Toch kan het gebeuren dat jij je minder goed, of zelfs slecht, behandeld voelt. Het beste is dan natuurlijk om dit direct uit te praten met de medewerker […]
Lees meer
Wat doet de vertrouwenspersoon Een vertrouwenspersoon is iemand waarmee jongeren, opvangouders en ouders in vertrouwen iets kunnen bespreken. De vertrouwenspersoon is ONAFHANKELIJK en werkt dus niet bij Nidos. De taken van de vertrouwenspersoon zijn: Luisterend oor zijn voor jongeren, opvanggezinnen en ouders over diverse onderwerpen; Informatie geven over rechten van jongeren en opvanggezinnen; Advies en […]
Lees meer